FAQ

Veelgestelde Vragen

Waar komen jullie producten vandaan?

Onze producten zijn gedeeltelijk in Europa en gedeeltelijk in China gemaakt. Wij proberen effectief met onze leveranciers samen te werken, zo dat wij op de markt de beste prijzen en een snelle levering kunnen garanderen.

Hoe lang geeft u garantie op uw producten?

Alle producten zijn gecertificeerd en hebben twee jaar garantie. Gelieve er rekening mee te houden dat de garantie niet van toepassing is op lichtbronnen (gloeilampen, fluorescentielampen enz.)

Het bedrijf Rendl Light Studio

Sinds 1990 biedt Rendl Light Studio hoogwaardige oplossingen voor de eisen die u stelt aan uw verlichting. Wij zijn een bedrijf dat permanente innovatie, uitmuntende dienstverlening, hoge productkwaliteit en een uniek design aanbiedt. Ons bedrijf bouwt op een brede kennis van lichttoepassingen, en kennis van verwachtingen en eisen van de klant. Wij zijn voor u de ideale zakenpartner, ongeacht of u buiten- of binnenverlichting, voor huis of appartment, dan wel verlichting voor commerciële en industriële ruimtes zoekt.

Biedt u het nieuwste assortiment?

Ja. Verlichtingstechnologieën & design maken een razendsnelle ontwikkeling door, en wij doen ons uiterste best om onze oudere producten niet lang in het magazijn te laten liggen. Dit is een vaak voorkomend probleen voor de meeste leveranciers. In de nieuwe catalogus voor 2020 verwachten wij ongeveer 800 nieuwe producten.

Wat is de levertermijn?

Bestellingen worden direct verstuurd, voor zover ze voorradig zijn na voorafbetalling op onze rekening. De levering gebeurt via UPS binnen 2-4 werkdagen op uw adres of het adres van een klant in uw vertegenwoordiging.

Waarom zou ik uw verlichting gebruiken?

Onze verlichting is eenvoudig om te specificeren,installeren & onderhouden. Heeft u nog vragen? Als u een product ziet, dat u wilt aanpassen, neem alstublieft contact met ons op, en laat ons weten hoe wij u kunnen helpen.

Wat is de procedure voor het indienen van een klacht?

Het gemiddelde aantal claims is ongeveer 1% per jaar. Claims worden onmiddellijk opgelost door terugbetaling, creditnota, vervanging of reparatie. Klachten worden in onze winkel verwerkt, daarom wordt de klant geacht de producten en hun aankoopbonnen naar de showroom te sturen. Verzending wordt door de klant betaald. Het kan tot 30 dagen duren na ontvangst van het product en de aankoopbon voordat de klacht verwerkt is. Zodra de klacht opgelost is, worden de producten op onze kosten naar de klant verzonden.

Waarom biedt u geen ontwerpberekeningen aan?

Als u een technische schets met gedetailleerde afmetingen hebt, kunnen we u alleen lampen aanbevelen op basis van hun ontwerp en functionaliteit.

Waar kan ik het technisch productblad vinden?

Op onze website hebben wij een downloadbare versie voor elk van onze producten.

Biedt u hulp bij projecten?

Hoewel we geen diensten aanbieden op het gebied van projectrealisatie, kunnen we u helpen bij het kiezen van verlichting en de positionering ervan.

Waarom verkoopt u niet aan Amerika en het Midden-oosten?

Die mogelijk bestaat wel degelijk, maar de verzendkosten moeten in dat geval opnieuw worden berekend. Bovendien moeten de kosten voor verzending volledig door de klant worden betaald (inclusief douanerechten)

Voorraad

Onze producten zijn merendeels op voorraad en klaar voor onmiddelijke levering.

UPS dienst

Wij verstuuren onze producten vanuit het centrale magazijn in het centrum van Praag m.b.v. de UPS koerierdienst naar het door u gespecificeerde adres in uw bestelling.

Is het mogelijk om korting te krijgen bij bulkaankopen?

Ja, het is mogelijk. Als kleinhandelaar ontvangt u 5% korting bij aankopen van meer dan 2000 Euro, en 10% korting bij aankopen van meer dan 4000 Euro. Groothandelaars heben hun kortingen vastgesteld volgens het contract met onze bedrijfsvertegenwoordigers. Neem voor meer informatie contact met hen op.

Zijn de prijzen in de catalogus definitief?

In de catalogus vermelden we de adviesprijzen voor eindklanten met btw. De groothandelsprijs wordt op de volgende manier berekend: trek de btw af van de prijs vermeld in de catalogus/ prijslijst/ website, en trek daarna de groothandelskorting af. Dit is de enige manier waarop de groothandelsprijs kan worden berekend, elke andere methode leidt niet tot juiste resultaten. Voor alle klanten buiten Tsjechië moeten we eerst een europees BTW-nummer kunnen valideren om een factuur zonder BTW te kunnen genereren. Alst het BTW-nummer niet wordt vermeld, genereren we een factuur met Tsjechische BTW-tarieven, die niet door de klant kunnen worden afgetrokken.

Hoeveel soorten catalogi heb je?

Wij hebben een catalogus met alle onze producten.

Hoe worden de recyclingkosten geregeld?

Elk land heeft zijn eigen regelset. In Tsjechië en Zweden betalen wij deze kosten. In de andere EU-landen draagt de klant de verantwoordelijkheid.

Product garantie?

Onze standaardgarantie is 2 jaar. Voor bepaalde projecten en bestellingen kunnen wij een langere garantie geven, maar dan zijn de prijzen onder voorbehoud. U kunt in deze gevallen contact met ons opnemen en we kunnen u een prijs aanbieden afhankelijk van het assortiment producten en de hoeveelheden die u nodig heeft.

Claims / retouren

Claims worden van land tot land iets anders afgehandeld. Meestal hebben we echter een retouradres in elk van de landen waarin we actief zijn.

Betaalmethodes

We bieden twee soorten betalingen aan: bankoverschrijving of creditcard. De klant kan direct betalen wanneer hij zijn bestelling plaatst, of via een pay-link die hij achteraf ontvangt. In sommige landen hebben we lokale bankrekeningen, maar meestal is dit niet vereist, aangezien de meeste banken dezelfde voorwaarden hebben voor EU-betalingen als voor lokale betalingen. Het voordeel van kaartbetalingen is dat er helemaal geen vertraging is en dat de bestelling kan worden verzonden als deze voor 15.00 uur CET is geplaatst.

Minimale bestelhoeveelheid / administratiekosten voor kleine bestellingen.

Er is geen minimum bestelhoeveelheid. Maar omdat we een groothandel zijn, rekenen we voor kleine bestellingen wel administratiekosten, die per land anders zijn: BG - onder 300 BGN - vergoeding van 30 BGN ČR - onder 3000 CZK - vergoeding van 300 CZK EU - onder 120 EUR - vergoeding van 12 EUR DK - onder 800 DKK - vergoeding van 80 DKK HR - onder 1000 HRK - vergoeding van 100 HRK HU - onder 30.000 HUF - vergoeding van 3000 HUF CH - onder 200 CHF - vergoeding van 20 CHF PL - onder 500 PLN - vergoeding van 50 PLN RO - onder 600 RON - vergoeding van 60 RON SE - onder 800 SEK - vergoeding van 100 SEK GB - onder 100 GBP - vergoeding van 10 GBP

Levering van catalogi voor klanten in de directe omgeving van de showroom.

We hebben geen andere manier van bezorgen als u zich in de buurt van onze showroom bevindt, we verzenden de catalogi op dezelfde manier, ongeacht de bestemming.

Wordt de catalogus geleverd met algemene informatie over voorwaarden?

Ja, de catalogus zal vergezeld gaan van een brief met basisinformatie over ons, zoals levertijden, vracht, kortingen, etc.